Thursday, December 25, 2008

FILEM KELAKAR GILER

Aku masih kat utara. semalam keluar pusing2 seberang perai, p.pinang. Hajat nak cari kamera baru. Kamera aku yang ada dah rosak. Rasa tak senang duduk sebab takda kamera. Aku pun pusinglah beberapa shopping Mall. Tapi akhirnya aku tak jadi lagi beli sebab kamera sony semuanya harga sama ngan tempat lain seluruh Malaysia. Jadi, aku hajat nak tengok kat Low Yat dulu. Kot2 ada yang harganya murah skit. Munkin Muhairi lebih tahu tempat yang harga kamera sony lebih murah? Pusing punya pusing aku, abg aku nizam n adik bongsu terasa nak tengok wayang. So, kita orang pun pergila chek film yang ditayangkan. Abg aku n adik nak tengok cicakman 2 tapi aku teringin tengok filem BRAINSCAN, filem komedi melayu. Aku tertarik sebab Nik Sayyidah n Zul Yahya yang blakon filem tu. Wlp diaorg taknak tengok, aku tetap mempertahankan nak tengok citer tu. Lastly aku menang dgn syarat aku kena belanja. Memang tak kecewa la sebab cerita tu dari awal sampai akhir kelakar giler. Satu panggung riuh ngan gelak ketawa. Abg aku yang pada mula taknak tengok, dia yang lebih2 gelak mengalahkan aku. Mmg tabik la dgn lakonan Nik Sayyidah (Mek dlm salam pantai timur) dan Zul Yahya. Tambahan pula loghat kelantan yang menimbulkan kelucuan. Klu sebelum ni asal filem komedi je misti loghat utara, kali ni loghat kelantan pula digunakan. Jadi, Muhairi n kenkawan yang lain, sesuaila bawa anak-anak tonton filem ni. Misti tak menyesal.... saja je promote, bukan dapat komisen pon. hehehe.

aku kat depan bangunan Majlis Perbandaran Seberang Perai, tempat kerja nizam



1 comment:

9W2DML said...

jalan sakan hooo cikgu man nih..
lepas ni sekolah bukak siap lah dia.. hihi

camera tuu mana2 supa jah harga janji brand yg nak beli biar elok.. janji bukan cap ayam..