Thursday, January 29, 2009

CIKGU WAN ALI

Kawan-kawan lewat petang tadi aku bersama family ke Pasir Mas singgah sebentar di Kedai Roti Florida. Pada mulanya aku terserempak dengan En. Hanafiah di luar kedai dahulunya kerani di SMRP, dalam masa bersembang dengan beliau aku ternampak seseorang dalam kedai.. Rupa-rupanya Cikgu Wan Ali... kebetulan membeli di kedai tersebut. Apa lagi bersembang-sembang jugalah kami bertiga.... Cikgu Wan Ali sekarang mengajar di Sekolah Menengah Kedondong, Pasir Mas.. Selama 14thn aku meninggalkan SMRP ini lah kali pertama aku bertemu kembali dengan beliau, yang menariknya wajah beliau tidak sedikit pun berubah dengan dahulu...'masih kacak' hehehe pada aku Cikgu Wan Ali ni tak kedekut dengan senyuman.. pendek kata setiap masa beliau tersenyum sewaktu..mengajar. Beliau mengajar aku dahulunya di tingkatan 4 subjek Matematik, waktu tu bangunan kami bersebelahan sekolah rendah yang sedang dibina.. tau sajalah waktu bunyi bising jentera-jentera... tapi wajah beliau masih gak boleh tersenyum... tahun tuu arwah Cikgu Azman pun mengajar B.I di tingkatan kami... Al-Fatihah untuk arwah dan keluarga....yang mana beliau terlibat dengan kemalangan jalanraya tak silap aku pada musim raya.


post by smrp, erie



Wajah terkini Cikgu Wan Ali

No comments: