Wednesday, March 3, 2010

Jejaki Paranormal....

Dulu popular dengan rancangan jejaki paranormal "Seekers".....time tu aku masih lagi dlm pengajian di sebuah universiti kerajaan negeri yang terkenal dengan Dunia Baru nye...
Rancangan Seekers mmg sentiasa ditunggu oleh aku dan geng2 bujang umah sewa....

Satu malam tengah syok2 duk cerita pasal kisah seram dgn geng umah sewa....time tu lebih kurang kol 2:30 pg...so, timbullah idea bodoh dan merapu utk kami jejaki paranormal...kami yg agak gila2 ni bersetuju dgn cadangan itu....lalu kami 6 org kalu x silap aku keluar menuju ke rumah tinggalan Bristish di ladang lama kat kawasan Batang Berjuntai, Selangor...kami menaiki van yg dipandu oleh Kecik...

Setiba di kawasan tersebut..kami membuat pusingan untuk melihat kwsn sekeliling dan aku dapati kwsn tersebut biasa saje, tiada ape2 yg menyeramkan...lalu kami beredar. Kemudian Pablo cadangkan kami pergi ke lombong tinggal berdekatan pdg bola di hujung kampung...

Kecik memberhentikan van..lalu aku mengajak mbr2 untuk turun tp x seorg pun yg teringin utk turun bersama-sama aku....tanpa berfikir panjang, aku sendirian memulakan tugas kononnya sebagai penjejak paranormal...bila aku menjejakkan kaki ke padang, terasa seram sejuk menyelubungi seluruh anggota bdn ku....angin yang bertiup sepoi2 bahasa mendinginkan lagi suasana malam...aku berjalan perlahan-lahan menuju ke arah tebing lombong, lalu Pablo berkata pada aku "jgn pergi jauh sgt, byk kaca tu." aku ambk perhatian peringatan itu dan mula berjaga-jaga dengan langkah ku.....aku berhenti di tepi lombong dan perhatianku tepat ku arahkan ke sebatang pokok di pulau kecil di tengah2 lombong....sekali lagi bulu roma leherku berdiri membuatkan aku kembali seram sejuk....namun aku kuatkan semangat untuk terus berada di situ kira2 untuk tempoh 10 minit....kemuadian aku kembali ke van dan kami beredar dari kwsn itu...aku berkata kepada kwn2 yg lain...time aku turun mmg ade rasa semcm je..tp xde ape yg aku lihat...

Setiba di rumah...Pablo yg dari tadi mendiamkan diri mula bersua, "time ko jalan ke tebing tadi, aku nmpk ade benda terbang kat atas kepala ko". kami masing2 terdiam....itulah antara pengalaman aku sebagai penjejak paranormal yang x bertauliah.....

by smrp95: navi

No comments: